Friday, April 29, 2011

Filem : Cun!!!


Selepas menonton filem ini, hati saya begitu hampa dengan jalan ceritanya yang tidak begitu mantap. Tidak berbaloi rasanya membeli tiket wayang untuk menonton filem ini. Pada awalnya, saya beranggapan filem ini menarik kerana dibintangi oleh para pelakon yang terkenal seperti Remy Ishak dan Maya Karin. Sangkaan saya meleset jauh sekali. Kualiti gambar yang ditayangkan juga tidak begitu baik. Saya merasakan seolah-olah menonton filem lama. 

                Bagi saya, gandingan Remy Ishak dengan Maya Karin tidak begitu menjadi dalam filem ini. Masih banyak kekurangan yang perlu diperbaiki lagi. Filem ini tidak mempunyai banyak perkembangan. Ia hanya tertumpu kepada kehidupan Remy Ishak di kampung yang ingin memikat Maya Karin. Kehidupan Remy Ishak di kampung bersama keluarganya dan sedikit permasalahan Maya Karin sahaja yang mewarnai  dalam filem ini. Nilai keislaman dan kemelayuan tidak begitu ditonjolkan dalam filem. Itu merupakan kelemahan yang paling utama saya lihat. 

            Saya beri dua bintang sahaja untuk filem ini..










Guests

No comments:

Post a Comment